Medier og samfund

Er du vild med medier, eller elsker du at diskutere politik? På et kort kursus kan du fordybe dig i politiske spørgsmål, blive klogere på nye medier eller kaste dig ud i at lave din egen podcast eller film.

Bliv klogere på samfundet og medier

Du kan vælge at tage på et kort kursus med udgangspunkt i vores samfund og tidens dagsorden – både nationalt og internationalt. Det kan eksempelvis handle om globaliseringen, en bestemt historisk periode i dansk politik eller Kinas rolle som ny supermagt.

Du kan også tage et kursus i journalistik, hvor du øver dig i at skrive artikler og interviewe kilder. Er du vild med lyd og historiefortælling, kan du lære at producere din egen podcast. Du kan også dyrke din passion for film med et ugekursus, hvor I ser filmhistoriens vigtigste værker og optager jeres egne.

Du bliver undervist af fagkyndige undervisere, der brænder for at nørde deres fag i fællesskab med dig og de andre kursister. Der er plads til alle, uanset om du er ekspert eller nybegynder indenfor emnet.

Find et kort kursus

Der er plads til voksne i alle aldre på korte kurser, men der findes også kurser, der er særligt målrettet seniorer. De fleste korte kurser varer en uge, men de kan sagtens vare længere.

Se alle korte kurser i faggruppen

Se alle seniorkurser i faggruppen

Bestil et katalog

Få overblik over alle korte kurser eller læs mere om lange højskoleophold.

Bestil et katalog

Gavekort

Vil du glæde nogen med et højskoleophold eller et tilskud?

Køb et gavekort