Sundhed, mad og livsstil

Få sundhed på skemaet og lær dig selv bedre at kende på højskolen. Sammen med andre, kan du udforske nye tilgange til sundhed og livsstil. I trygge rammer kan du få værktøjer til at ændre dine dårlige vaner, og du vil blive en del af et større fællesskab.

Fokus på sundhed og personlig udvikling

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem. Der findes et væld af tilbud inden for sundhed, madlavning, mindfulness, yoga, meditation, ernæring og meget mere. Fagene kan kombineres med andre emner, så du fx både har yoga og filosofi.

Se kurser i Sundhed, mad og livsstil

Se højskoler med fag inden for Sundhed, mad og livsstil

På højskolen er sundhed en del af mit skema

Ida, sundhed og idræt

Mød Ida, der har sundhed og idræt

Ida elsker sundhed og idræt. På højskolen bliver 'sundhed' til en fast del af hverdagen, og hun bliver klogere på forskellige tilgange til mad, motion og livsstil.

Jeg kan godt lide at få noget aktivt ind i hverdagen

Ida, sundhed og idræt

Smag på livet og din egen mad

Sundhed er et bredt fænomen, som det kan være svært at beskrive præcist. På højskolen vil du blive udfordret på dine synspunkter, du kan blive præsenteret for nye spisevaner og blive klogere på, hvordan du kan få det godt med dig selv og din krop.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser