Liselund Højskole

Liselund Højskole har et særligt fokus på livsoplysning og tolkning af tilværelsen. Hos os bliver du inspireret og opmuntret til fornyet livsglæde og livsudfoldelse, og det sker i et berigende fællesskab med andre mennesker.

Vi er Sjællands eneste seniorhøjskole. Vi tilbyder korte kurser, der henvender sig til voksne mennesker, der søger ny faglig inspiration og opmuntring til at udfolde livet på nye måder. På Liselund er der både højt til loftet og fast grund under fødderne.

Læs meget mere om os og vores mange kurser på www.liselund.dk

Dans
Sang
Filosofi
Kunsthistorie
Naturen
Vandring
Samfund

Vi udbyder et bredt kursusindhold, der henter emner fra filosofi og religion, videnskab og politik, historie og samfundskundskab, litteratur og kunst, natur og kultur, sang og dans.

Spændende foredrag, musik, sang, udflugter er væsentlige ingredienser på alle vores kurser.

Liselund Højskole er med sin beliggenhed i Slagelse nem at komme til med tog eller i bil fra alle dele af landet.

Området omkring højskolen er rigt på spændende kultur og skøn natur.

Højskolens historiske bygninger og den tilhørende smukke parkhave skaber trygge og rare omkring det faglige og sociale samvær i en hyggelig og livsglad atmosfære.

Vores køkken lægger vægt på at forkæle kursisterne med spændende og veltillavet forplejning.

Seniorkurser, 21. april - 27. april, 1 uge
Seniorkurser, 28. april - 4. maj, 1 uge
Seniorkurser, 21. maj - 25. maj, 1 uge

Seniorhøjskole

Kursusprisen dækker alle udgifter.

Standardprisen er for dobbeltværelse med eget bad og toilet eller enkeltværelse med bad og toilet på gangen.

Tillæg for enkeltværelse med eget bad og toilet.
Fradrag for dobbeltværelse med bad og toilet på gangen.

Skolen har følgende værelser

• 32 værelser (enkelt- eller dobbeltværelser) med eget bad og toilet
  • 1 handicapværelse
  • 10 værelser (enkelt- eller dobbeltværelser) med håndvask på værelset og bad/toilet på gangen.

Liselund har et fortrinligt køkken, der lægger vægt på brugen af økologiske råvarer og tilbereder maden fra bunden. Flere råvarer fra egen have.

Køkkenet forsøger at imødekomme de fleste typer af diæter.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Når I lejer Liselund, får I helt unikke rammer og de moderne faciliteter, der kræves for at afvikle et vellykket arrangement.

Ønsker du at leje Liselund, eller har spørgsmål, så kontakt vores sekretær på telefon 58 52 31 20 eller booking@liselund.dk

De mange trapper og forskellige niveauer i bygningen gør desværre Liselund mindre egnet til gangbesværede eller med brug af rollatorer.

Vi har et enkelt handicapindrettet værelse.

Liselund Højskole
Slotsalleen 44