Musik, teater og dans

Højskolerne er fyldt med musik og scenekunst. På et ugekursus kan du øve dig i at spille musik, synge i kor, eller springe ud som skuespiller og danser.

Scenen er din

Et kort kursus på en højskole er en oplagt mulighed for at bryde hverdagen og få et skud inspiration og ny energi. Er du til musik, teater eller dans, er der en lang række muligheder. Du kan f.eks. lære at danse tango eller salsa eller blive endnu bedre til det, end du var i forvejen.

Du kan også kaste dig ud i improteater og drama, få et kursus i sangskrivning eller spille i band med andre. Hvis du kan lide at synge i kor, er der enormt mange muligheder på højskoler i hele landet for at synge klassisk, rytmisk eller gospel på alle niveauer.

Du bliver undervist af engagerede lærere, der brænder for scenekunst, og du kan helt sikkert finde et kursus, der passer til dit niveau.

Find et kort kursus

Der er plads til voksne i alle aldre på korte kurser, men der findes også kurser, der er særligt målrettet seniorer. De fleste korte kurser varer en uge, men de kan sagtens vare længere.

Se alle korte kurser i faggruppen

Se alle seniorkurser i faggruppen

Bestil et katalog

Få overblik over alle korte kurser eller læs mere om lange højskoleophold.

Bestil et katalog

Gavekort

Vil du glæde nogen med et højskoleophold eller et tilskud?

Køb et gavekort